28.1.09

Reklam ederim !!

Ne zamandır dikkatimi çokca çeken bir kaç reklam bi kaç proje vardı çoşuk bayaca..ki bilen bilir ben,dizilerin arasında maçların ortasında bitmek bilmeyen heycanın içine eden reklam kuşaklarını sevmeyen çoğunluktan değilimdir..aksine bi filmin ortasında reklamlar çıksa da baksak artık dediğim falan olabiliyor..çocukluğuma falan inmek lazım sanırım..neyse..
gayet ciddi bi kaç şey yazmak istiyorum..içimden taşıyo paylaşmazsam çatlıcam sanki orta yerimden..şöyle ki..bugun 3 tane reklam kampanyası var bahsetmeyi düşündüğüm..
bayılıyorum ben fikir insanlarına..öpüyorum ellerinden falan..

Bir kere ilk kampanya Burger King..
diğer ikisi BMW ve volkswagen le ilgili..

Önce Burger King..sebebi şudur..
Markalara bi kimlik yuklemek gerektiğini düşünüyorum ben..kitleleri doğru tespit etmek için..
mesela avea tahmınen üniversitede okuyan 18 22 yaşları civarında genç bi kişilik..turkcell daha üst statüde..karizmatik bi pozisyonda çalıştığını düşündüğüm aşşağı yukarıı 23 40 yaşları arasında bi insan..ya da magnum güzel ve seksi esmer bi kadın bana göre..o zaman hedef kitle budur..avea mobil öğrenci..turkcell gold müşteri..magnum esmer dolgun dudaklı esmer..siz magnumun açık tenli sapsarı bi kadınla çıktığını gördünüz mü?ben görmedim görürsem soğurum..

Burger King e gelince..burger king orta yaşlarda evinde otururken bi anda dunya pazarına açılan girişimci bi evkadını..bana göre bayan..o yuzden öncelik burger king..önce bayanlar..güzel bağladım...
Burger King bi kadın..evet evet bi kadın..kendini sürekli yenileyen..sürprizlerle dolu..sıcak güleryüzlü seni mis gibi davetkar kokularıyla kucağına alıp bağrına basan..annemin yemekleri gibi..abartıyorum..reklamda satışa giden her yol mubahtır :))
Şimdi burger king şöyle bir kampanya çıkarttı..hatta direk orjinal ağızdan aktarıcam..

Arkadaşlık Güçlüdür; ama Whopper Daha Güçlüdür diyen Burger King "arkadaşınızı seviyorsunuz ama Whopper'ı daha çok seviyorsunuz" sloganı ile Facebook listesinden 10 kişiyi silene 1 Whopper hediye ediyor!
Facebook aplikasyonunun yanısıra WhopperSacrifice isimli bir de websitesi hazırlanmış.Şimdiye kadar 55739 kişi silinmiş; yani bir whopper için neredeyse altı bin kişi arkadaşlarını feda etmiş.Kampanya şuan için sadece US de geçerli; Türkiye'ye gelmesi halinde facebook listelerinin boşalacağına garanti verebilirim :)))

Bence şahane kampanya..doldur boşalt..hem bahanen olsun silmeye hem karnın doysun sildiklerinin hayrını gör..hah belli bi kesim insan elbet çıkıp 'offf bi tanecik whopper için değmez dicektir..desinler...
ya da üstün zekalı bi grup insan "yaa ben fake bi account oluşturup arkadaşlarımı silerim, whopper'ları götürürüm" diyecektir ama adamlar bunu da düşünmüş. Sildiğin arkadaşının 5-6 aydır listende olmuş olması gereken bir kural koymuşlar. Ayrıca her account'un 1 whopper alma şansı vs. vardır diye düşünüyorum. bunu da ben düşünüyorum..neyse yani burger king hem hamarat hem zeki bi evkadınıymış bugunlere gelmeden hemen önce..
AH bi de yeni bi whopper türetmişler henüz türkiye ye gelmemiş kendisi..tanıtım filmleri beni benden aldı..izleyin tavsiye ederim..zaten ne varsa o tarafta var türkiye de neden bu kadar yaratıcı bi pazar oluşmuyor reklam için ben anlayamıyorum..boş bomboş..
yeni whopperımız milletime hayırlı uğurlu olsun.. ahanda açıklıyorum..
Angry Whopper !!
kendisi gergin sinirli ama özünde oldukça şirin..üstelik Burger King yeni ürününün promosyon kampanyası icin oldukça eğlenceli bir site yaratmış. Siteye girdiginizde sizi kızdıran bir arkadaşınıza, kızgın bir whopper sayesinde, kininizi kusabilirsiniz!Tek sorun isim seçenegini cok sınırlı tutmaları türkçe isimlerin olmaması...yani ceren yerine cecilia falan olabiliyosunuz..bunu da yaratamayan bizim reklamcılar dusunsun..ağlasınlar falan oturup nebıleyım..
alın buyrun bı bakının http://www.angry-gram.com/index.php

İkinci reklam mujdem volkswagen le ilgili..bu da bana varlık içinde buyumuş aklı başında asil genç bi karakter gibi gelıyor..kampanya şudur..oldukça enteresan..
Volkswagen Golf Trend'e ne kadar süre dokunabilirsin? sloganı buymuş..içeriği şuymuş..
Aslında konsept eskiden TV'de gösterilen, 1 grup insanın bayılana kadar arabadan elllerini çekmeden durmaları üzerine olan "Dokun Bana" programın, web versiyonu.
ama adamlar enine boyuna düşünüp öyle çıkmışlar projeyle piyasaya..mesela siz mouse la olan temasınızı kestiğiniz anda diskalifiye oluyosunuz..hah mouse un üstüne ağırlık koyalım..diye düşündüm her türk gibi ben de yok abicim adamlar bunu da anlıyolarmış ama bunu nasıl anlarlar bunu bi çözemedim..vakti olan bi uğrasın değişik ve eglencelii..buyrunuz efenim...http://handson.volkswagen.no/

diğer kampanya eskilerden..BMW nin takdire şayan ve bi o kadar akıllıca bulduğum kampanyası..
aslında bi kampanya değil bu..yağmurlu bi istanbul akşamında yolda sıkılmim diye aldığım dergide okuyup -vay be adamlar yapıyo işte biz nerdeydik akıl dağıtılırken ülkece diye düşünmeme sebebiyet vermiş bi mevzudur..paylaşmak bugune kısmetmiş..ki çevremdeki biçok insana gözbebeklerim büyüyerek bahsetmişliğim vardır..şudur mevzu..
şimdi bu bmw denen şahsiyet ağır abidir benim için..karizmasıyla konuşur..first class bi şahıstır..adamlar şimdiki hallerine gelmeden önce toplanıp demişler ki biz bmw yi tum dunyaya göstermelıyız..ama eldeki kıt kaynakları kullanıp maksimum fayda sağlayalım eh hem dunyaya reklam olalım hem de reklama az kaynak harcayalım..eh nasıl olsun bu iş ?
günlerce gecelerce düşünmüşler..sonra bizim ülkemizde nadir yetişen sivri zekalının birinin kafasında koca bi ampul ay gibi parlamış..toplanıp çıkmışlar yola..çalmışlar hollywood un kapısını..demişler ki -biz sizin her vurdulu kırdılı,arabaların uçurumlardan uçtuğu,benzin döküp cayır cayır yakıldığı,içinde çılgın fantezilerin çevresinde dramların döndüğü tüm aksiyon dram romantik filmleriniz için arabalarımız size feda olsun..ister parçalayın ister yakın ister drift yapın..
hollywoodçu amcalar oturup düşünmüşler düşünmüşler..
-tamam abi olsun ne sizin bütçe yorulsun ne bizim ki yorulsun..siz bize arabalarınızı verin reklamınız dönsün hem de en kralından..biz de size reklamınız için para ödemeyelim..yani alan memnun satan memnun..
düşünsenize yıl bilmemkaçtan beri her hollywood yapımı her filmde her dunyaca ünlünün narin poposunun altında ellerinin içinde her kopuk sahnede yalnızca bmw var..
yani BMW dünyada reklama bütçe ayırmayan ama dünyada reklamı en çok yapılan ve bununla köşe olmuş en büyük ve tek markadır..karizması da ordan geliyo olsa gerek..
neyse çok konuştum affola..ama rahatladım valla..mutluyum..
Facebooktan 10 arkadaş silme olayına gelince de..silinmesi gerekenlerin listesini yaptım silip afiyetle yicem en yakın zamanda..
Mucukkk..
bu da üstüne keyif sigarası olsun izle de keyfin gelsin...





.



Yukardaki şeysini sevdiysen çocukların yakala bu da senin olsun..
Karşı cinsten bir arkidiş solistin son nokta seksi sesinden olağandışı etkilenmiş olsa gerek ki..ki her şarkının bi hikayesi vardır..sözlükte şöyle can bulmuş şarkının karşı cinslerdee yarattığı etki..oysa sanat sanattır..dimi kızlar !!

Şudur yazılan:
sevgili olsun, takilinan kiz olsun herhangi bir dişi varlik eve cagrildiginda, kiz beklenirken calinmasi gereken sarkidir, yine bilenler bilecektir bu dakikalarda gergin bir bekleyis surer, zaman gecmek bilmez, ev toplanmaya calisilir, kol kaslari daha diri dursun azicik dumble kaldirilir, hatta kimimiz daha neseli bir ruh haline sahip olup olayin heyecanina kendimizi kaptirip boslukta cima ediyormus gibi hareketler yapariz 1-2 saniyeligine, ama bu sarki caliyorsa insan rahatlar fazla sacmalamaz, kendini show tvnin aptal genclik erotik filmlerinde hisseder, repeate takar sarkiyi gece boyu calar sarki, en fazla sesi kisilir...









Sustum !! (:

.

Hiç yorum yok: