1.2.09

James Dean v John Lennon

Uzunca zaman sonra tekrar izlediğim bi adet şahane film bana bi dolu şey anımsattı..öyle ki hatırlattığı her şey ruhsal durumuma bulandıkça kendine bi karşılık edindi..bilimsel bi kaç şeyi ruhani kelimelerle ört bas etmekte sonra onu içimde yaşadığım duygusal çöküntüyle bağlamakta eminim üstüme yoktur..zaten mumkunse bu ara üstüme olmasın..her şey yeterince üstüme geliyo..

Closer..sen ne özel bi filmsin..eski sevgilimle beraber izlediğimiz son film..yağmurlu bi gün daha film ilk dakikasındayken çığlıklar atıp işte bu şarkıydı ya işte bu şarkıydı hani sana anlatmaya çalıştığım demiştim de sonunu izlemeden uyuyakalmıştım..hala bulabılmiş değilim şarkıyı..bugun oturup tekrar izledim closer ı..sonunu da :)
sonra soundtrackini aradım çılgınca..yine bulamadım..bana blogumdan öte dost yok mantığıyla videoyu buraya koymalıyım derken şarkının olduğu bi klip buldum..
James Dean göruntulerıyle dönen bi klip..hüzünlendim..benim babamın doğmadığı yılların şahane jönüymüş kendisi..bizim damat ferit neyse öbür kıtanın feriti james amcaymış..hüzünlü bi hikayesi varmış biraz sözlükte bakındım..şöyle ki kendisi ileri derece de miyopmuş kavanoz dibi gibi gözlükleri varmış..hayatı boyunca 6 film çekebilmiş sadece..çünkü henüz 24 yaşındaymış..her erken ölüm hüzünlü işte..dünyaya geldikten tam 9000 gün sonra trafik kazasında ölmüş..ve bi rivayete göre kazanın olduğu gün gözlüğünü takmamış..oysa hiçbi filminde gözlük kullanmamış aslında hayranlarının o kısık gözleriyle karizma bulduğu bu şahane adam gözlerini karizmaya kısmazmış..dünyaya bakmaktan öte amaç yokmuş..
bulamadığım için değerli olduğunu düşündüğüm şahane şarkı ve şahane adam james dean.. *******






Ve söz etmeden geçemediğim insan..john lennon..o dönemlerin kadını olmalıydım sanırım ben..bu devir bana gelmiyo..beni bozuyo ve de üzüyo..John lennon..bi konser sonrasında hayranlarının arasından bi kahinin fal bakıp ona çok yakını tarafından öldürüleceğini söylediğinde john baba buna elbette ihtimal vermemişti..bi hayranı tarafından vurulup öldürüldüğü o güne kadar..ve hatta hiç bilemedi lennon..eğer bize öbür alemden izlemiyorlarsa..bilemedi büyük gerçeği..''aslında insanı en yakınlarından başkasının öldüremeyeceğini..
Bi insanı uzaktaki acıtamaz bi insanı ancak en yakınındaki öldürebilir kırabilir yok edebilir..john lennon hayatıyla ödediği bu gerçeği şimdi en bayıldığım şarkısında beni henüz öldürmeyen sadece kıran yakın bi kaç insanı anımsayarak dinlesem..haksızlık mı olur? bi de kahve..
iyi seyirler..








.

5 yorum:

SeRiOuuS dedi ki...

Şimdik öncelikle beni etkilemedi bu şarkı :)
Zamanın damat feridi bizimkinin yanında 0 kalır walla nesi güzel bu çoçuğun anlamadım..
Allah rahmet eylesin ne diyeyim :/

John lenon a gelice garibimede yazık olmuş sanat sanat al sana sanat, Ayı yavrusunu döverek severmiş misali yok yere gitmiş adam..
Allah rahmet eylesin ne diyeyim :/

Paylaşım için teşekkürler
Bilgilendik sayende Ünlü olma hevesimden tamamen vazcaydım :)

cerenimiss dedi ki...

bunca duygusal yazıdan bunları çıkardıysan tebrik ediyorum senı :)

lyktm dedi ki...

"damien rice - blower's daughter"
dan mı bahsediyosun anlamadım ama film de, şarkı da, şarkının filmde geçtiği başlangıç ve bitiş de vücudumun her zerresine işlemişti onu hatırlıyorum, bi daha da izleyemedim zaten, cesaret edemedim..
damien rice'ın diğer albümlerini de ayrıca dinlemeni tavsiye ederim..

ABİ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ABİ dedi ki...

yukardaki yorumu bırakıp sildim sonra.. çünkü şarkı aynı şarkı ama yorum farklıydı.. şimdi vereceğim link filmin full soundtracki..
umarım istediğindir..
indirmediğim için tam emin olamadım bende..
sevgiler..

http://rapidshare.com/files/94997212/Cl_-_So_-_2004.rar