1.1.09

adam,çocuk


eski bir fotoğraf..
üstünde açık mavi bir gömlek altında çizgili bir pantolon..ve gözlüğü..
yine gülümsemiş..aslında dolu dolu gülmez hiçbir fotoğrafta..yakışıklı bir tebessümü var yüzüne yakıştırdığım..başka da hiç kimse de bulamadığım..
Bir kardeşi varmış..ben hiç görmedim.hep anlatır durur.bana benzetir..ellerimi en çok..bir de gözlerimi..ama ben gözlerimi ondan başkasıyla paylaşamıyorum..
Öyle çok severmiş ki kardeşini..sevgilim dermiş kadına..kendinden küçükmüş ama en yakın dostuymuş kadın onun..beraber geçen bir dolu yıl..bi sabah kollarında ölmüş adamın ve henüz 28 indeyken..ellerine küpesiyle tokasını vermişler..aynı gece bebeğini almış kucağına..sevinememiş..öyle derin ağlamış ki..gözlerinde kalmış adamın o derinlik..boydan bir fotoğrafı,küpeleri ve tokasını saklayabilmiş yalnızca kadının..
kendi gözlerimle gördüm..toprağına saçlarına dokunuyor gibi dokunur..gözlerinde ki muthiş özlem yaş olur ve -dua et hadi der bana..sessizlik...
bana hep sevgilim der o adam..
bilimde genetik diye kendısıne sıfat bulan bir hastalıgı alınsa da üstüne ben bilirim aslında hüznündendir gözlerinde ki o siyah derinlik..
Ne karanlık günler anımsıyorum aslında..ellerimi ellerinden hiç ayırmadan,hep yanında..hayatındaki butun kadınları orta yerinden çatlatacak kadar..gözlerime baktıgında sevdiği bir çok kadını göruyor bundan eminim ((-annesi,karısı,kardeşi -))..ve eminim benim gözlerim kadar hiç bir şeyi böylesine net ve derin görmuyordur..bu aşk değil ya da sevgi..
bana ait bir şey..ismi yok..yalnızca bana ait..
arkamda,yanımda,evimde,yatagımda,başucumda..
duymak istedigim ne varsa iki dudağı arasında..
Sevdiğim ilk adam..
en yakın dostum..
dünyaya aynı gözle baktığım sevgilim..
Gözlerim..
bencillik mi olur söylesem..
İyi ki benimsin..iyi ki benim babamsın..
yani demem o ki..
eski bir fotoğraf..
açık mavi bir gömlek..çizgili pantolon..kucagında bir bebek..cebinde bir çift küpe,buruşmuş bir fotoğraf ve toka..kalbinde derin acı..gözlerinle ismimi(hatice) bana verdiğin o gün..sana geldiğim gün..
08.02.






Hiç yorum yok: